Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

krovinorez Riwall RPB 510 problém s benzínom.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1710
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2025, 19:54    Předmět: Citovat

Tak by to nefučalo.
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO
Doporučuje se dohled moderátorů


Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 20165
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2025, 20:02    Předmět: Citovat

Věřím jen tomu , co sám vidím . Již jsem stár a zkušen .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 2502
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2025, 23:27    Předmět: Citovat

Mňa to len tak napadlo (v súvislosti s tým podtlakom v nádrži) - lebo stala sa bývalému švagrovi taká vec - na vtedy pomerne novej M-kovej Š105, že sa zalomila "odvetrávacia" hadička nádrže, ktorá bola nejako zmotaná v dutine zadného dekla/kapoty motora a keď natankoval takmer do plna, tak prešiel pár km a motor skapal... ručná páčka palivového čerpadla nekládla takmer žiadny odpor.. a zátka nádrže sa ani nedala ručne odskrutkovať...taký tam bol podtlak!! ...Po "narezaní" odvetrácej hadičky si nádrž cucla vzduch (aj zátka už sa dala ručne uvolniť) a čerpadlo už fungovalo normálne... samozrejme, že sme hadičku vymenili za nejakú "hrubostennejšiu", aby sa jav nezopakoval... Tá pôvodná bola nejaká moc mäkká...v každom ohybe sa "prelomila" tak, že v podstate neprepustila ani vzduch.. Už sa nepamätám, či bol na konci aj nejaký spätný ventil, ktorý by zabránil vytekaniu benzínu pri prevrátení vozidla, ale to nie je v tomto prípade asi podstatné....
To že sa vracia - v tomto prípade (nepoznám presne ten systém) - "prepadom" späť do nádrže nejaká časť prebytočného paliva nebude určite stačiť na vyrovnanie tlakov pri "uzavretej" sústave... nejaké množstvo paliva sa predsa spáli...A úbytok paliva spôsobí podtlak!! A bez pridaného vzduchu do nádržky to bude robiť takéto problémy....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 1339
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: po srpen 11 2025, 6:54    Předmět: Citovat

základ pri týchto čínskych mrdkách je nový benzín, nová sviečka až potom sa laboruje. Ak by tiktak povolil viečko nádrže a naštartoval, namiesto písania polmetrových príspevkov, vedel by hneď, v čom je zakopaný pes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3780
Bydliště: SK -Žember-ovce

PříspěvekZaslal: po srpen 11 2025, 21:42    Předmět: Citovat

Ivan_01 napsal(a):
základ pri týchto čínskych mrdkách je nový benzín, nová sviečka až potom sa laboruje. Ak by tiktak povolil viečko nádrže a naštartoval, namiesto písania polmetrových príspevkov, vedel by hneď, v čom je zakopaný pes.

--------------------
ivan ,to si myslis ,ze ked zhasla,tak som mal hned vediet v com je problem? Na vičku nič ne-vidiet,iba mozem predpokladat,ze tam nasavaci bazmek asi je.Rozobrat tam n ieje čo,iba tak do kurv-iť víčko pri sparaní do neho.Moze byt problem spina v karburatore,lebo filter bol otrhnuty v benzine, a plno ciernej spiny od popraskanej hadicky.Moze byt aj problem ze sa tenkostena hadicka s tazkym filtrom zalomý pri urcitoj polohe nadrzky,igen?Mala by tam byt gumena,hrubostenna hadicka nie tenke črevo!Ked pojdem do varoša budem zhanať,alebo na nete poradte kde je k maní.dik
Vacsi problem je ze nedrzia dva spoje na krovinoreze.nieco vymyslim ako to stiahnut.bolo by to zalepit aj.Domov som prisiel az po 21:30,o 20 hod som este sietkoval polystyren, tak vela toho neviem co s tym je.



IMG_20250811_192311.jpg
 Komentář:
 Velikost:  255.74 kB
 Zobrazeno:  33 krát

IMG_20250811_192311.jpg



IMG_20250811_192346.jpg
 Komentář:
 Velikost:  255.14 kB
 Zobrazeno:  46 krát

IMG_20250811_192346.jpg



_________________
Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3780
Bydliště: SK -Žember-ovce

PříspěvekZaslal: út srpen 12 2025, 14:58    Předmět: Citovat

doobeda som skratit hadicku asi 5cm ci to pomoze ,ak sa vahov filtra v niektorej polohe nadrzky zalomí . Zapol bez problemu a kosil asi 20 minut. Ziadne problemy neboli,akurat to ma velke otacky,silon sa toci pri volnobehu dost rychlo.Tieto kosacky maju ale vstky velke otacky na volnobeh som si vsimol.Podla coho by to nastavil? Na tere,stihl-ke to nastavim podla manuala,tu neviem.dik Mozno tam bude este neaky problem ,ale zatial OK.Hadicku som dal od oka dlhu.
_________________
Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2833
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: út srpen 12 2025, 15:11    Předmět: Citovat

A ten kus https://www.hsparts.cz/spojovaci-mezikus-pro-cinske-krovinorezy-a-krovinorezy-z-hobbymarketu-s-prumerem-trubky-25-mm/ je dobrý?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3780
Bydliště: SK -Žember-ovce

PříspěvekZaslal: út srpen 12 2025, 20:53    Předmět: Citovat

Kejky ja mam tiez 25mm ruru dííík.Ci je ten medzikus rozoberatelny neviem.Najlepsie by bolo keby to robili v kuse tu ruru ,nie z dvoch tenkych rur. Samoze tu medzeru co sa stahuje ,aby sa dalo viacej stiahnut rozsirim a stiahnem aj druhym srobom,teraz je to robene na how-no,preto to nic ne-vydrzi!
Tie otacky ,co ubrat mierne,vzduch ci zmes.

_________________
Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 729
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: út srpen 12 2025, 21:26    Předmět: Citovat

tiktak1953 napsal(a):
... Tie otacky ,co ubrat mierne,vzduch ci zmes.
Na nastavení otáček volnoběhu by tam měl být dorazový šroubek škrtící klapky. Otáčky volnoběhu by měly být nastavené tak, aby odstředivá spojka při volnoběhu nezabírala. Na přesné hodnotě otáček volnoběhu až tak moc nezáleží. Na nastavení směsi bych nesahal, pokud se motor nějak nedusí, nebo se naopak nepřetáčí. A už vůbec na nastavení směsi nesahej pokud s tím nemáš zkušenost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 1339
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: st srpen 13 2025, 6:13    Předmět: Citovat

voľnobeh sa nastavuje skrutkou dorazu škrtiacej klapky, na ostatné skrutky nešahaj. Keby si si otvoril odkaz odomňa v prvej odpovedi, tam to máš. Ale nie...


karbec.jpg
 Komentář:
 Velikost:  81.9 kB
 Zobrazeno:  7 krát

karbec.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3780
Bydliště: SK -Žember-ovce

PříspěvekZaslal: so září 06 2025, 12:18    Předmět: Citovat

neviete kolko je v tej dvojdielnej nosnej rure tych silenblokov.Ako su rozlozene.Tuto uz niekto rozoberal lebo tie rury boli vybyte!Mal som to rozobrane nasiel som tam jeden silenblok.V nutri mi to dost trasie potrebujem to vymedzit. Maju to niekde.dik
-----------------------
teraz som to rozobral a pomeral vnutri ruru a priemer hriadel.Rura ma vnutri priemer 21-22mm.Hriadel 8mm a 9 zubov. Nasiel som silenblok 24mm x 8mm pre ruru 26mm.Ten silenblok hrubky 24mm sa asi narazi do tej rury s presahom,nie?To co tam bolo doteraz neaky gumeny valec tak to tam islo ako do zatku.Neviem kde maju byt ulozene tie silenbloky a ci su dobre.Schema tej rury a celeho bazmeku by sa zila.Alebo ak to mal niekto rozobrate dajte info.dik

_________________
Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2833
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: so září 06 2025, 21:08    Předmět: Citovat

Prodávají se sady po 5 ks https://www.lv-dily.cz/sada-silentbloku-pro-nosne-trubky-krovinorezu-prumer-22-7-mm-x-vyska-20-0-mm-x-vnitrni-prumer-7-0-mm# Ale originál stačí poptat u https://www.garland.sk/e-obchod/dle-vyrobcu/riwall/zahradna-technika/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 604
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 6:52    Předmět: Citovat

No, já vidím problém jinde, v benzínu. Začnu oklikou. Se škoda 120 jsem jezdil až do konce 90 let. Počátkem 90 let mi steřela hadička. Po výměně jsem už nikdy nepoužíval special, jen natural. A auto jezdilo, dokud se nerozpadlo.
Křovinořez Dolmar (4takt) vždy ke konci sezony začal zlobit. Na pumpě mi kolega poradil jen benzin Versa (tuším 98 oktanů). Od té doby klid, naskakuje na první zatažení a otáčky spadnou až dojde benzín. Totéž u později koupené sekačky Weinbahng, ta používá výhradně tento benzín.
Podobně auto Hyundy Accent s LPG. Jezdí téměř denně, startuje na Versu, pak si přepne na LPG. Nyní jsem měnil zásobu benzínu v kanystru po třech letech, starý jsem vyjezdil. Žádné změny jsem nepozoroval.
PS: Motor nevytáčím na maximum, tak do středních otáček, na Dolmaru ještě méně. Jo a ještě pravidelná údržba, u sekaček 1xročně, u auta přechody na letní a na zimní provoz v servisu (jako na vojně).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34379
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 9:17    Předmět: Citovat

rudolf02 napsal(a):
No, já vidím problém jinde, v benzínu. Začnu oklikou. Se škoda 120 jsem jezdil až do konce 90 let. Počátkem 90 let mi steřela hadička. Po výměně jsem už nikdy nepoužíval special, jen natural. A auto jezdilo, dokud se nerozpadlo.
Křovinořez Dolmar (4takt) vždy ke konci sezony začal zlobit. Na pumpě mi kolega poradil jen benzin Versa (tuším 98 oktanů). ...Totéž u později koupené sekačky Weinbahng, ta používá výhradně tento benzín.
Podobně auto Hyundy Accent s LPG. Jezdí téměř denně, startuje na Versu, pak si přepne na LPG. Nyní jsem měnil zásobu benzínu v kanystru po třech letech, starý jsem vyjezdil. ...
Vaše císařské Veličenstvo, máte v tom hokej jako v KHL. Benzín prodávanej před 35 lety byl produkt frakční destilace ruSSácký ropy (lepší byla moc drahá) obohacenej kvůli lepší antidetonační odolnosti buď tetraethylem olova (obchodní název "SPECIAL") a měl nejdřív 85 (ještě před Plyšákem) a potom 91 oktanů, anebo metyltetrabutyléterem (MTBE), což je složka obdobnýho účinku, leč BEZOLOVNATÁ, nutná pro bezproblémovej provoz redukčně-oxidačních katalyzátorů na bázi platiny a rhodia. Původní bezolovnatej NATURAL měl oktanový číslo 91, pozdějc mu "přidali" a měl 95 oktanů jako má stejně pojmenovaný palivo dneska. Na hodnotě 91 oktanů zůstal bezolovnatej REGULAR, v některejch státech místně nazývanej NORMAL.
Veškerý tyhle palivový mixy pokud se skladovaly v uzavřený nádobě/nádrži bez přístupu vzduchu a vzdušný vlhkosti měly skladovatelnost v řádu roků, udávalo se hraničně AŽ 10 let, pokud se na naplněnej obal "nešáhlo" = nebyl otevřen a částečně spotřebován.

Jenomže pak přišla na přelomu milénia rudozelenýma ekofašistama ovládaná €urohujrská Úhnije s takzvaným ideálem udržitelnýho rozvoje a nařídila "obohacování" paliv složkama, pocházejícíma z "obnovitelnejch zdrojů" ať to stojí co to stojí, hlavně že se budou moct přidělovat dotace. U nás se toho chytilo impérium Burešfertu, který začalo podobně jako v jinejch státech za bohatejch €urodotací produkovat řepku na MEŘO a podřadnou pšenici nebo triticale na etanol, který se povinně nejdřív v poměrech do 5% a fčil už do 10% hmotnostních z nařízení Brusele musejí mixovat do paliv, běžně dostupnejch pro tržní spotřebu. Bohužel, všecky tyhle látky jsou chemicky míň stabilní než historickej minerální benzín, protože obsahujou v molekule vázanej kyslík nebo rovnou hydroxylovou skupinu -OH, který způsobujou samovolnou přeměnu složitějších organickejch látek na jiný, sestavou jednodušší, ale vlastnostma vhodný tak akorát na vylití do septiku, ne do nádrže spalovacího motoru. No a protože pořád ještě je v provozu dost motorů, který tyhle babišsračky nesnášejí, prodávala se donedávna malá skupina paliv, který babišsračku neobsahovaly vůbec - od loňskýho roku už bohužel i do nich musí bejt přimíchaná určitá část složek, nepocházejících z ropy, ale z na poli místo obilí a brambor pro lidi nebo zvířata vypěstovanejch "palivovejch plodin". Tyhle bezbiosračkový paliva se jmenovaly například VERVA 100 (benzín dostupnej u sítě ÖMV). Nevím, kde Vaše Císařské Veličenstvo nabíralo tu "Versu" ("VERSO" je jeden z typů Toyoty), ale bohužel kvůli pokračujícímu grýndýlu se už i do těch původně prémiovejch čistě ropnejch paliv musejí biobabišoburešsračky dávat taky, takže ani tyhle původně "slouhoživotnostní" paliva už skladovat dlouhodobě nepůjdou, protože za 3-4 měsíce z každýho litru bude louže hnusu ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HF_Tech



Založen: Apr 25, 2022
Příspěvky: 1571

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 15:37    Předmět: Citovat

eKecal: Verva 100 prodávají poláci - Orlen. Zatím můžu doporučit.

Jinak s tím benzínem je problém když vehikl nemá palivový kohout. Z karburátoru se benzím přes zimu pomaluje odpařuje a biosložka postupně ucpává trysky. Hodně na to trpí zahradní traktůrky. To zalepení není bez pořádné lupy vůbec vidět - na jaře sem se s tím pěkně navztekal u dvouválce Loncin.
Řešením je na zimu benzín vylít úplně nebo u trktůrku naistalovat palivový kohout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.43 sekund