Mňa to len tak napadlo (v súvislosti s tým podtlakom v nádrži) - lebo stala sa bývalému švagrovi taká vec - na vtedy pomerne novej M-kovej Š105, že sa zalomila "odvetrávacia" hadička nádrže, ktorá bola nejako zmotaná v dutine zadného dekla/kapoty motora a keď natankoval takmer do plna, tak prešiel pár km a motor skapal... ručná páčka palivového čerpadla nekládla takmer žiadny odpor.. a zátka nádrže sa ani nedala ručne odskrutkovať...taký tam bol podtlak!! ...Po "narezaní" odvetrácej hadičky si nádrž cucla vzduch (aj zátka už sa dala ručne uvolniť) a čerpadlo už fungovalo normálne... samozrejme, že sme hadičku vymenili za nejakú "hrubostennejšiu", aby sa jav nezopakoval... Tá pôvodná bola nejaká moc mäkká...v každom ohybe sa "prelomila" tak, že v podstate neprepustila ani vzduch.. Už sa nepamätám, či bol na konci aj nejaký spätný ventil, ktorý by zabránil vytekaniu benzínu pri prevrátení vozidla, ale to nie je v tomto prípade asi podstatné....
To že sa vracia - v tomto prípade (nepoznám presne ten systém) - "prepadom" späť do nádrže nejaká časť prebytočného paliva nebude určite stačiť na vyrovnanie tlakov pri "uzavretej" sústave... nejaké množstvo paliva sa predsa spáli...A úbytok paliva spôsobí podtlak!! A bez pridaného vzduchu do nádržky to bude robiť takéto problémy....
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1339 Bydliště: BB SK
Zaslal: po srpen 11 2025, 6:54 Předmět:
základ pri týchto čínskych mrdkách je nový benzín, nová sviečka až potom sa laboruje. Ak by tiktak povolil viečko nádrže a naštartoval, namiesto písania polmetrových príspevkov, vedel by hneď, v čom je zakopaný pes.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3779 Bydliště: SK -Žember-ovce
Zaslal: po srpen 11 2025, 21:42 Předmět:
Ivan_01 napsal(a):
základ pri týchto čínskych mrdkách je nový benzín, nová sviečka až potom sa laboruje. Ak by tiktak povolil viečko nádrže a naštartoval, namiesto písania polmetrových príspevkov, vedel by hneď, v čom je zakopaný pes.
--------------------
ivan ,to si myslis ,ze ked zhasla,tak som mal hned vediet v com je problem? Na vičku nič ne-vidiet,iba mozem predpokladat,ze tam nasavaci bazmek asi je.Rozobrat tam n ieje čo,iba tak do kurv-iť víčko pri sparaní do neho.Moze byt problem spina v karburatore,lebo filter bol otrhnuty v benzine, a plno ciernej spiny od popraskanej hadicky.Moze byt aj problem ze sa tenkostena hadicka s tazkym filtrom zalomý pri urcitoj polohe nadrzky,igen?Mala by tam byt gumena,hrubostenna hadicka nie tenke črevo!Ked pojdem do varoša budem zhanať,alebo na nete poradte kde je k maní.dik
Vacsi problem je ze nedrzia dva spoje na krovinoreze.nieco vymyslim ako to stiahnut.bolo by to zalepit aj.Domov som prisiel az po 21:30,o 20 hod som este sietkoval polystyren, tak vela toho neviem co s tym je.
IMG_20250811_192311.jpg
Komentář:
Velikost:
255.74 kB
Zobrazeno:
33 krát
IMG_20250811_192346.jpg
Komentář:
Velikost:
255.14 kB
Zobrazeno:
45 krát
_________________ Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3779 Bydliště: SK -Žember-ovce
Zaslal: út srpen 12 2025, 14:58 Předmět:
doobeda som skratit hadicku asi 5cm ci to pomoze ,ak sa vahov filtra v niektorej polohe nadrzky zalomí . Zapol bez problemu a kosil asi 20 minut. Ziadne problemy neboli,akurat to ma velke otacky,silon sa toci pri volnobehu dost rychlo.Tieto kosacky maju ale vstky velke otacky na volnobeh som si vsimol.Podla coho by to nastavil? Na tere,stihl-ke to nastavim podla manuala,tu neviem.dik Mozno tam bude este neaky problem ,ale zatial OK.Hadicku som dal od oka dlhu. _________________ Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3779 Bydliště: SK -Žember-ovce
Zaslal: út srpen 12 2025, 20:53 Předmět:
Kejky ja mam tiez 25mm ruru dííík.Ci je ten medzikus rozoberatelny neviem.Najlepsie by bolo keby to robili v kuse tu ruru ,nie z dvoch tenkych rur. Samoze tu medzeru co sa stahuje ,aby sa dalo viacej stiahnut rozsirim a stiahnem aj druhym srobom,teraz je to robene na how-no,preto to nic ne-vydrzi!
Tie otacky ,co ubrat mierne,vzduch ci zmes. _________________ Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 729 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: út srpen 12 2025, 21:26 Předmět:
tiktak1953 napsal(a):
... Tie otacky ,co ubrat mierne,vzduch ci zmes.
Na nastavení otáček volnoběhu by tam měl být dorazový šroubek škrtící klapky. Otáčky volnoběhu by měly být nastavené tak, aby odstředivá spojka při volnoběhu nezabírala. Na přesné hodnotě otáček volnoběhu až tak moc nezáleží. Na nastavení směsi bych nesahal, pokud se motor nějak nedusí, nebo se naopak nepřetáčí. A už vůbec na nastavení směsi nesahej pokud s tím nemáš zkušenost.
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1339 Bydliště: BB SK
Zaslal: st srpen 13 2025, 6:13 Předmět:
voľnobeh sa nastavuje skrutkou dorazu škrtiacej klapky, na ostatné skrutky nešahaj. Keby si si otvoril odkaz odomňa v prvej odpovedi, tam to máš. Ale nie...
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3779 Bydliště: SK -Žember-ovce
Zaslal: so září 06 2025, 12:18 Předmět:
neviete kolko je v tej dvojdielnej nosnej rure tych silenblokov.Ako su rozlozene.Tuto uz niekto rozoberal lebo tie rury boli vybyte!Mal som to rozobrane nasiel som tam jeden silenblok.V nutri mi to dost trasie potrebujem to vymedzit. Maju to niekde.dik
-----------------------
teraz som to rozobral a pomeral vnutri ruru a priemer hriadel.Rura ma vnutri priemer 21-22mm.Hriadel 8mm a 9 zubov. Nasiel som silenblok 24mm x 8mm pre ruru 26mm.Ten silenblok hrubky 24mm sa asi narazi do tej rury s presahom,nie?To co tam bolo doteraz neaky gumeny valec tak to tam islo ako do zatku.Neviem kde maju byt ulozene tie silenbloky a ci su dobre.Schema tej rury a celeho bazmeku by sa zila.Alebo ak to mal niekto rozobrate dajte info.dik _________________ Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
No, já vidím problém jinde, v benzínu. Začnu oklikou. Se škoda 120 jsem jezdil až do konce 90 let. Počátkem 90 let mi steřela hadička. Po výměně jsem už nikdy nepoužíval special, jen natural. A auto jezdilo, dokud se nerozpadlo.
Křovinořez Dolmar (4takt) vždy ke konci sezony začal zlobit. Na pumpě mi kolega poradil jen benzin Versa (tuším 98 oktanů). Od té doby klid, naskakuje na první zatažení a otáčky spadnou až dojde benzín. Totéž u později koupené sekačky Weinbahng, ta používá výhradně tento benzín.
Podobně auto Hyundy Accent s LPG. Jezdí téměř denně, startuje na Versu, pak si přepne na LPG. Nyní jsem měnil zásobu benzínu v kanystru po třech letech, starý jsem vyjezdil. Žádné změny jsem nepozoroval.
PS: Motor nevytáčím na maximum, tak do středních otáček, na Dolmaru ještě méně. Jo a ještě pravidelná údržba, u sekaček 1xročně, u auta přechody na letní a na zimní provoz v servisu (jako na vojně).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34379 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 07 2025, 9:17 Předmět:
rudolf02 napsal(a):
No, já vidím problém jinde, v benzínu. Začnu oklikou. Se škoda 120 jsem jezdil až do konce 90 let. Počátkem 90 let mi steřela hadička. Po výměně jsem už nikdy nepoužíval special, jen natural. A auto jezdilo, dokud se nerozpadlo.
Křovinořez Dolmar (4takt) vždy ke konci sezony začal zlobit. Na pumpě mi kolega poradil jen benzin Versa (tuším 98 oktanů). ...Totéž u později koupené sekačky Weinbahng, ta používá výhradně tento benzín.
Podobně auto Hyundy Accent s LPG. Jezdí téměř denně, startuje na Versu, pak si přepne na LPG. Nyní jsem měnil zásobu benzínu v kanystru po třech letech, starý jsem vyjezdil. ...
Vaše císařské Veličenstvo, máte v tom hokej jako v KHL. Benzín prodávanej před 35 lety byl produkt frakční destilace ruSSácký ropy (lepší byla moc drahá) obohacenej kvůli lepší antidetonační odolnosti buď tetraethylem olova (obchodní název "SPECIAL") a měl nejdřív 85 (ještě před Plyšákem) a potom 91 oktanů, anebo metyltetrabutyléterem (MTBE), což je složka obdobnýho účinku, leč BEZOLOVNATÁ, nutná pro bezproblémovej provoz redukčně-oxidačních katalyzátorů na bázi platiny a rhodia. Původní bezolovnatej NATURAL měl oktanový číslo 91, pozdějc mu "přidali" a měl 95 oktanů jako má stejně pojmenovaný palivo dneska. Na hodnotě 91 oktanů zůstal bezolovnatej REGULAR, v některejch státech místně nazývanej NORMAL.
Veškerý tyhle palivový mixy pokud se skladovaly v uzavřený nádobě/nádrži bez přístupu vzduchu a vzdušný vlhkosti měly skladovatelnost v řádu roků, udávalo se hraničně AŽ 10 let, pokud se na naplněnej obal "nešáhlo" = nebyl otevřen a částečně spotřebován.
Jenomže pak přišla na přelomu milénia rudozelenýma ekofašistama ovládaná €urohujrská Úhnije s takzvaným ideálem udržitelnýho rozvoje a nařídila "obohacování" paliv složkama, pocházejícíma z "obnovitelnejch zdrojů" ať to stojí co to stojí, hlavně že se budou moct přidělovat dotace. U nás se toho chytilo impérium Burešfertu, který začalo podobně jako v jinejch státech za bohatejch €urodotací produkovat řepku na MEŘO a podřadnou pšenici nebo triticale na etanol, který se povinně nejdřív v poměrech do 5% a fčil už do 10% hmotnostních z nařízení Brusele musejí mixovat do paliv, běžně dostupnejch pro tržní spotřebu. Bohužel, všecky tyhle látky jsou chemicky míň stabilní než historickej minerální benzín, protože obsahujou v molekule vázanej kyslík nebo rovnou hydroxylovou skupinu -OH, který způsobujou samovolnou přeměnu složitějších organickejch látek na jiný, sestavou jednodušší, ale vlastnostma vhodný tak akorát na vylití do septiku, ne do nádrže spalovacího motoru. No a protože pořád ještě je v provozu dost motorů, který tyhle babišsračky nesnášejí, prodávala se donedávna malá skupina paliv, který babišsračku neobsahovaly vůbec - od loňskýho roku už bohužel i do nich musí bejt přimíchaná určitá část složek, nepocházejících z ropy, ale z na poli místo obilí a brambor pro lidi nebo zvířata vypěstovanejch "palivovejch plodin". Tyhle bezbiosračkový paliva se jmenovaly například VERVA 100 (benzín dostupnej u sítě ÖMV). Nevím, kde Vaše Císařské Veličenstvo nabíralo tu "Versu" ("VERSO" je jeden z typů Toyoty), ale bohužel kvůli pokračujícímu grýndýlu se už i do těch původně prémiovejch čistě ropnejch paliv musejí biobabišoburešsračky dávat taky, takže ani tyhle původně "slouhoživotnostní" paliva už skladovat dlouhodobě nepůjdou, protože za 3-4 měsíce z každýho litru bude louže hnusu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
eKecal: Verva 100 prodávají poláci - Orlen. Zatím můžu doporučit.
Jinak s tím benzínem je problém když vehikl nemá palivový kohout. Z karburátoru se benzím přes zimu pomaluje odpařuje a biosložka postupně ucpává trysky. Hodně na to trpí zahradní traktůrky. To zalepení není bez pořádné lupy vůbec vidět - na jaře sem se s tím pěkně navztekal u dvouválce Loncin.
Řešením je na zimu benzín vylít úplně nebo u trktůrku naistalovat palivový kohout.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.