Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20535 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út leden 28 2025, 21:12 Předmět:
I v SP210 je úroveň mazání přes 65 dB, na tom se podílí jak mazací hlava, tak kombinovaná, která to předmagnetizací "doleští". Zbytková stejnosměrná magnetizace se blíží nule, to někdy neměly ani čerstvě vybalené kazety.
Uvědom si, že v nejlepším případě se dostaneš se záznamem na odstup signál/šum k nějakým 54 dB, takže zbytky po mazání zůstanou utopené pod úrovní šumu.
S vf mazáním a předmagnetizací můžeš rovnou nahrávat, jako na novou kazetu.
To jen při mazání magnetem zůstávají v pásku artefakty způsobené nepravidelností struktury magnetické vrstvy, a ani střídavá předmagnetizace už si s tím dokonale neporadí, jakkoli tvarováním magnetického pole magnetu někteří výrobci tento jev značně omezili.
Jen někteří použili aspoň vf předmagnetizaci. Kazety smazané na těch s magnetem a stejnosměrnou předmagnetizací skutečně poskytují slyšitelně poškozený záznam, pokud se opakovaně přemazávají.
To je to, o čem tu výše napsal rnbw.
Ale to tě u žádné stolní Tesly nepotká.
Zdravím,
dostal jsem od známého magnetofon Tesla B700, že jinak skončí v kontejneru. Zželelo se mi ho, tak jsem se ho jal zprovoznit. Nejdřív to vypadalo, že bude stačit vyměnit řemínky a trochu přitáhnout pružinku, co přitlačuje kluzné ložisko pravého kotouče (velké cívky se měly tendenci zastavovat). Všechno vypadalo OK, odehrál jsem tak deset pásků tam a zpátky na obě rychlosti bez problémů. Pak jednou jsem ho nechal běžet asi 4 hodiny v kuse a postupně se začalo ozývat čím dál tím zřetelnější drnčení. Nechal jsem ho zchladnout a nejdřív dobrý, ale po čase zase drnčel. Teď už drnčí i studený. Jde to určitě od motoru, stejný zvuk se ozývá, i když sejmu řemen. Zní to, jako by byl někde povolený šroubek, ale všechny jsem zkontoloval. Zkoušel jsem motor vymontovat, na nic jsem nepřišel. Vrátil jsem ho tam opačně, beze změny. Promazal jsem olejem na gramofon hřídel tam, kde jsem se štětečkem dostal. Nic. Hrál jsem si s přítlakem napruženého plechu, který zatlačuje hřídel do motoru, to na chvilku pomohlo, ale už to drnčí zase stejně. Chod motoru je přitom dobrý, přehrávání i převíjení funguje normálně, jen to drnčení je strašně nepříjemný. Nemáte, prosím, někdo tip, co s tím?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20535 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá červenec 04 2025, 9:36 Předmět:
Záleží na frekvenci drnčení - pomalejší může dělat táhlo k vidličce voliče rychlostí, případně rozvážený rotor motorku, nebo vůle v některém jeho ložisku.
Jestli to odpovídá síťovému kmitočtu, může být uvolněný jeden ze závitů nakrátko na dělených pólových nástavcích. Koukni taky na cívky, jestli není některá uvolněná, případně ji, stejně jako případně volný závit, zaklínkuj kouskem pertinaxu.
S voličem rychlostí to souviset nebude, hluk jde zcela zřejmě od motoru, a to beze změny při sejmutí řemene. Cívky trochu vůli měly (ale ne moc), vrazil jsem tam odřezky pertinaxu a žádná změna.
Odhaduji to na vůli v ložisku, ale dá se s tím něco dělat?
Jinak přiznávám, že elektromotory nejsou zrovna moje parketa, takže se zeptám blbě: Kde je ten závit nakrátko?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20535 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá červenec 04 2025, 16:35 Předmět:
Ten závit nakrátko je vidět na této fotce mezi třmenem ložiska a cívkami - jeden je vlevo dole a jeden vpravo nahoře. Zpožďují magnetický tok v jádru a tím určují směr otáčení kotvy. Ony tam jsou na každém pólovém nástavci vlastně dva.
Ale podle toho zvuku za to ty prstence nemůžou. Něco tam tancuje s hřídelí, patrně se přidřené bronzové futýrko protáčí v držáku, nebo je vybroušený důlek v patní podložce zadního ložiska.
Rozebrat, vyčistit, porobronzová futra důkladně vyprat v perchloru, napustit olejem na spékaná ložiska, rozpohybovat.
Podložku, ke které tlačí pružina rotor, vyměnit. Pokud jsou na hřídelce mezi kotvou a ložisky ještě nějaké vymezovací podložky, zkontrolovat, jak jsou ošoupané, případně je nahradit.
Ovšem je možné, že ta futýrka byla přidřená, mají rozleštěnou plochu a nemůžou se dlouhodobě mazat. Pak by to bylo na jiný motor.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3 ... 43, 44, 45
Strana 45 z 45
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.